• Slechts € 9,95 per kredietrapport
  • Direct in uw mailbox
  • Bedrijven wereldwijd
  • Anoniem bestellen
  • Korting met tegoed

Drie redenen waarom elk bedrijf gebruik zou moeten maken van kredietrapporten.

09-05-2017

Veel ondernemers hebben er nog nooit van gehoord, een kredietrapport. Toch zou het voor elk bedrijf een must moeten zijn bij het doen van zaken.

Wat is een kredietrapport?

Om te beginnen is een kleine introductie wel op zijn plaats. Een kredietrapport wordt gebruikt om de kredietwaardigheid van een bedrijf te controleren. Deze rapporten worden door verschillende kredietinformatieleveranciers verstrekt, hierbij moet u denken aan bedrijven als Graydon, D&B en Creditsafe. Er wordt gekeken naar jaarrekeningen, betalingsgedrag, liquiditeit, verdachte voorvallen in het verleden en zelfs naar verwante ondernemingen. Met al deze informatie wordt vervolgens een kredietlimiet met een kredietscore vastgesteld, aan de hand hiervan kan u als ondernemer een goede inschatting maken van de kredietwaardigheid en betrouwbaarheid van uw zakenpartner.

1.      Wanbetalingen grote oorzaak faillissementen

Wanbetalingen is één van de grootste oorzaken van een faillissement. Wanneer u als bedrijf een grote order binnenkrijgt van een onbekende klant lijkt dit te mooi om waar te zijn. Vaak is dit dan ook het geval. Toch is de verleiding te groot om de klant niet te faciliteren, op zo’n moment is het raadzaam zijn om een kredietrapport van de desbetreffende klant op te vragen. Op deze manier kan u een inschatting maken van de betalingsbereidheid van uw klant om zo met een gerust hart de deal te sluiten!

2.      Kleine investering, hoog rendement

Het aanschaffen van een kredietrapport kan al vanaf €6,95. Vergeleken met het risico dat u loopt bij wanbetaling van een grote order is dit een relatief klein bedrag. Over het algemeen worden de meeste facturen gewoon netjes door de klant betaald, maar die ene keer dat u uw geld niet te zien krijgt zou al reden genoeg moeten zijn om in het vervolg uw onbekende klanten toch te controleren.

3.      Focus op uw eigen werkzaamheden

U heeft het vast al een keer meegemaakt. Die ene klant waar u wekenlang achteraan heeft moeten bellen om uw verdiende geld te krijgen. Er zullen niet veel mensen zijn die dit leuk vinden om te doen, want dit gaat ten koste van uw normale werkzaamheden. Wanneer u van te voren controleert kan u in het kredietrapport zien hoe het betalingsgedrag is van uw klant. Betaald hij altijd binnen de afgesproken betalingstermijn of duurt het altijd net even een paar weken extra. Handig om te weten zodat u er rekening mee kan houden. Op deze manier houdt u zich minder bezig met uw debiteuren en meer met uw normale werkzaamheden!

Bestel een kredietrapport of bekijk eerst een voorbeeldrapport

Terug naar het overzicht
Henk van Vliet
Henk van Vliet

Hulp nodig met het aanvragen van je kredietrapport?